Logo ontwerp Raalte

Als ondernemer kan je niet zonder een logo dat jouw bedrijf representeert. Een krachtig logo is uniek, herkenbaar en past bij de kernwaarden van je bedrijf. Jouw logo vertegenwoordigt je bedrijf en moet daarom raak zijn bij je doelgroep.

logo-ontwerp

Wanneer heb je een logo nodig?

Elke dag zien we talloze logo’s voorbij komen: langs de snelweg, op internet en op televisie. Een logo moet in korte tijd raak zijn. Het moet opvallen, de aandacht trekken en blijven hangen in het hoofd van de ander.

Je laat een (nieuw) logo ontwerpen als:
– Je net begint met ondernemen
– Het huidige logo niet meer past bij de diensten of producten die je aanbiedt
– Een nieuw bedrijf gaat starten
– Je logo past niet meer bij je kernwaarden
– Je je huidige logo zat bent en toe bent aan wat nieuws

‘Een logo is een eenvoudig beeld, dat jouw bedrijf vertegenwoordigt.’

Wij maken jouw unieke logo

Een logo laten maken is dus een belangrijk onderdeel van je marketing. Het simpele beeld vertegenwoordigt jouw bedrijf en legt – als het goed is – meteen de link naar wat je te bieden hebt. Maar hoe ziet een goed logo eruit? En wat past bij mijn bedrijf en bij wat ik wil uitstralen?

‘Een logo valt op, trekt de aandacht en blijft hangen.’

Om te ontdekken welk logo bij jou past, willen we eerst weten wat je doet, wie je bent en wat je wilt uitstralen. In een gesprek gaan we kletsen over jou en over jouw bedrijf. Ook nemen wij kleurkaarten mee, zodat we kunnen zien weten welke kleuren je aanspreken. Welk gevoel geven bepaalde kleuren je? Dat is heel persoonlijk en heel bepalend voor je logo. Kleuren zijn voor ons de basis in het logo, pas daarna bedenken wij de vormen.

Tijdens het gesprek vormen zich meteen al allerlei vormen en beelden. Vaak maken we meteen een schets om  te kunnen toetsen of wij jouw bedrijf kunnen vertalen in een logo. ‘Ja, dat is het!’, horen we dan vaak terug.

Het ontwerpproces van je logo

Jouw uiteindelijke logo ontstaat door te schieten op mijn voorzetten. Wij maken varianten van jouw logo met verschillende kleuren, vormen, groottes en lettertypes. Wij merken dat dit proces het beste werkt; door allerlei voorbeelden te geven, weten we uiteindelijk precies hoe de klant het wil hebben.

Aan het eind van het ontwerpproces heb jij een logo dat helemaal naar je zin is. Het is jouw unieke,  herkenbare, krachtige logo dat past bij de kernwaarden van je bedrijf. Op die manier zal het jouw doelgroep aanspreken.

Dat is het leuke van ons vak: om de bedrijfsfilosofie en de persoon te kunnen ‘vangen’ in een beeld.

Logo is startpunt van je huisstijl

Bovendien is je logo het startpunt van je hele huisstijl. Met de kleuren, vormen en lettertypes van je logo kun je je hele huisstijl verder invullen. Dit bied ik aan in een combinatiepakket.

Ben je benieuwd of wij de goede klik hebben om samen te werken aan jouw (nieuwe) logo? Laten we kennismaken.